Morgonträning

Kommentera
Efter att ha varit frånvarande i 14 dagar med stress och sen semester så har hösten infunnit sig med rutiner igen, skönt. Dock inte så skönt när man plötsligt får träningsvärk ÖVERALLT bara för att man råkat lata sig lite. Vi har bytt programmeringen som vi följer i vår box, och det råder väl lite delade meningar om det är bra eller dåligt. Jag tycker inte den är riktigt lika rolig, men den fokuserar mer på bålstyrka än så länge och det har jag saknat. Eller kanske inte saknat så mycket som att jag behöver försöka få till någon sorts muskel på mittenpartiet så man faktiskt kan hålla emot när man dänger vikter hit och dit. Sen har det dykt upp lite övningar vi inte gjort så mycket och då aktiverar man kanske sina kroppsdelar på andra sätt. Jag hade sån träningsvärk i låren förra veckan att jag faktiskt backade nerför trappan på jobbet en dag. Det är alltid lika käckt när man går som att man skitit på sig. 
I övrigt har ju vi tjejer också olika uppfattning om när på dygnet det är bäst att träna. Jag brukar ställa klockan de fredag mornar jag jobbar sent och tänker att jag ska gå på morgonspinning. Sen brukar jag stänga av det där otrevliga ljudet väldigt snabbt och somna om istället för att som en ordentlig flicka kliva upp och gå iväg. Jag hatar mornar och jag tycker heller inte att jag har någon ork att faktiskt göra något om jag mot all förmodan skulle ta sig ner. I stark kontrast till detta har vi då Sara G som på kvällarna när jag är lycklig över kvällspassen, muttrar något om att hon redan borde ligga i sängen. Istället sprätter hon ur sängen 5 på mornarna, pigg som en lärka och står redo i boxen en timme senare. Två timmar senare har jag fortfarande inte lyckats masa mig ur sängen. Fast jag har i och för sig fått en och annan snap den där tiden och det är inte alltid hon ser lika pigg ut. Ibland hänger det lite banan i mungipan och hon har tröjan på sig bak och fram. Men hon har den i alla fall på sig! Jag beundrar verkligen S för hennes karaktär, tycker nog att hon kan dela med sig lite av den!
Men i morse hände det otroliga och jag tog mig faktiskt upp och satt redo på cykeln 7.45. Jag tyckte inte riktigt att jag fick den cred jag förtjänade för denna enorma bedrift av mina medcyklister, men som tur är blir man ivrigt uppbackad hemifrån: 
 
 
 Förutom detta så har ju världens bästa gym Moove fika på fredagsmornarna, så sen smaskade jag glatt i mig några mackor innan jag skuttade iväg på jobbet. 
 
 Det blev ju inte sämre av att man fick se Pillans vackra fejs, hon berättade dessutom att hon ska bli intervjuad av någon högklassig blogg framöver. Hon jämförde det faktiskt (utan någon som helst sarkasm i rösten) med Vanity Fair, så det måste ju vara något alldeles extra. (Vill man kika lite mer på henne så kan man gå in på hennes blogg, http://hemmahospillan.blogg.se/). 
Trevlig helg på er! //L