Möt Marcus!

Kommentera

Tjena Marcus! Läget?
Hallå där, jo då det är bara bra. Man har ju huvudet upp och fötterna ner så man bör inte klaga.

Vad tycker du om vår blogg? För du läser väl den?
Jag tycker eran blogg är rolig och underhållande läsning så självklart så hamnar man på den då och då för att få sig ett skratt och läsa det som ni skriver.

Tackar för berömmet! Roligt att du läser!
Berätta om dig själv, vem är du?

Vem jag är, detta är en fråga man får många gånger igenom sitt liv. Jag heter Marcus Hedman, 30år bor i en lägenhet i Ånge. Civilstatus singel. Driver eget företag inom bärgning samt jobbar på räddningstjänsten och studerar till sjuksköterska.

 
Du verkar ha fullt upp! Hur ser din träningsbakgrund ut?

Hmm min bakrund till träning, den började relativt tidigt med endast styrketräning på Ånge atlet klubb. Man ville utmana sig själv och se hur kroppen kunde förändras med hjälp av styrketräning.

Det gick ju bra! Du är vrålstark och vi brukar kalla dig för Hulken! Hur ofta tränar du?

Haha vrålstark vet jag inte, men den gröna färgen stämmer in efter ett pass med crossfit. Jag försöker att träna 5-6 dagar i veckan men dygnet har för få timmar för mig så det är inte varje vecka jag hinner med 5-6 pass.

Så många pass! Då förstår vi varför du är så stark! Vi är gröna av avund 😉

Vi vet att du tränar crossfit, tränar du annat också?
Japp kondition och styrketräning.

Vad motiverar dig att gå till gymmet? Ibland är ju soffan väldigt skön..
Soffan skriker väldigt ofta men motivationen att träna är starkare för det är så roligt att träna och känna det där ruset i kroppen.

Om du måste välja en övning i gymmet och du får bara göra den, vilken blir det? Utveckla varför!
Då väljer jag bröstpress med hantlar, för det är sådan skön känsla och jag får enorm kontakt med den muskeln. Sedan är det extra roligt för jag är ganska stark i bröst.

Vilken wod/övning är din mardröm? Varför?
Då väljer jag Thrusters, usch för den övningen man vill bara kräkas efter några reps. Den tar död på hela kroppen så fort.

Där håller vi med! Apjobbiga även när man försöker fuska med låga vikter.
Hur gör du för att få så snygga muskler? Är du noga med kosten? Eller kan det slinka ner en pizza ibland ?
Oj svår fråga vet inte om jag har snygga muskler till att börja med. Kosten fuskas det mycket med, oo ja pizza slinker ner då och då.

Jodå var inte blygsam nu! Använder du några kosttillskott som protein, kreatin eller aminosyror eller något annat?

Nej det gör jag inte, har gjort det förut men kroppen reagerade så konstigt på det. Men protein äter jag mycket, typ som propud, kvarg och såna saker.

 

Har du någon träningsförebild?
Hmmm Alexander Hagman kanske? (kamp sport)

Vilken låt får dig att prestera 120% i gymmet?
Eye of the tiger med survivor
Kan inte annat än hålla med!

I boxen kommer tävlingsdjävulen fram i de flesta av oss. Finns det planer på att ställa upp i en crossfittävling? Vi råkar veta en som går av stapeln i en stad nära oss i december!
Det är inte helt omöjligt, men bör nog träna upp flåset mycket mer innan haha.
Kul! Ja det där flåset verkar vara en svag punkt för många av oss..

Vi gillar att du utbildar dig till sjuksköterska, det känns tryggt att vi har många sjukvårdsutbildade i boxen om hjärtat skulle råka stanna under intervaller på assaultbiken. Vem av oss crossfitgirls vill du gör mun mot munmetoden om olyckan skulle vara framme för dig?
Då skulle jag välja Sandra eftersom hon är utbildad sjuksköterska.

Tack Marcus för att du ville vara med! Vi ser fram emot att fortsätta lyfta tungt och ha roligt i boxen!