Nostalgi

Kommentera
Måndag baby, it is monday!!
Jag har en förkärlek till att kliva upp tidigt just på måndagmornar. Det blir liksom en riktig rivstart på veckan.
I morse tränade jag ben och gjorde bland annat två ettor på 80kg i knäböj. Kändes riktigt stabilt. Måndagar har blivit just en bentränardag för mig. Det är det minst roliga i träningen så då är det ju skönt att få det gjort i början på veckan.
 
 
Idag har jag ont i hela kroppen. Skavt bort skinnet på en fotknöl, sprucken blåsa i handen, ont i tummarna och i båda sidorna av magen. Igår hyrde vi ishallen genom jobbet så efter 10 års dvala så åkte utrustningen på igen.  Lukten av återuppväckt hockeysvett kastar mig tillbaka till tonåren direkt. Ingrodd svettlukt från en hockeyutrustning kan inte återfinnas någon annanstans. Den är tung, unken och luktar satan helt enkelt. Jag vågar nästan lova att alla som spelat hockey någon gång kan intyga detta.
 
 
För er som har misstat det så spelade jag hockey tills jag var 16 år ungefär och gjorde illa nacken då jag olyckligt flög in i sargen med huvudet först. Mina bröder spelade och jag fick hänga på ishallen när jag var liten vare sig jag ville eller inte. Så det var väl rätt självklart att jag också skulle spela. Fotboll på sommaren, hockey på vintern och ridning året om.. Hoppas verkligen mina tjejer kommer gilla lagsport och idrott överlag när de blir lite äldre.
 
 
Adios amigos!
S.G