Monsterpass

Kommentera
Idag skulle Katja och jag köra dagens WOD. Jag tycker många på senaste tiden har varit ganska korta och det passar ju en lat och tidsbegränsad tant. Idag var det dock inte fallet alls. Passet såg ut såhär:
 
1.  Barbell Cycling
3 RFT
30 Deads, 185/135
20 Front Squats, 185/135
10 Power Cleans, 185/135
Rest 2 minutes between rounds
 
2. Conditioning
"DVB"
For time:
Run 1600 meters, then 8 rounds of 10 wb 1 rope ascent
Run 800 meters, then 4 rounds of 10 wb 1 rope ascent
Run 400 meters, then 2 rounds of 10 wb 1 rope ascent

3.  Gymnastics Conditioning 50 Strict C2B Pull ups

Jag var varken superpigg eller mätt idag, så första delen gick sååå segt. Tänkte gå hem efter det, men bestämde mig för att det var taskigt mot Katja så jag satte mig på roddmaskinen (löpning är inte för mina knän) och kopplade ur hjärnan. Och någonstans på vägen händer det där magiska när glädjen kickar in och man glömmer hur äckligt trött man är efter jobbdagen. Det gjorde att jag speedade igenom del 2 av passet i helt annan fart. Att det var kräkjobbigt och att man bara ville att det skulle ta slut kan ju eventuellt ha haft något litet med saken att göra också.

Väl hemma sedan var jag våldshungrig och panikskrek åt Eric: MAAAAT. Som den utmärkte make han är trollade han snabbt fram knäcke med avocado och en röra som jag gör ibland som jag älskar! Kvarg, majo, tonfisk, lök, äpple och kapris. Blir supergott! Nu är det bara lite stretch kvar innan jag kan ramla i säng. //L