Thera Pearl

En kommentar
På måndagens pass gjorde vi en övning där vi skulle hänga statiskt i toppläget i en pullup med hakan över stången. En av få gånger man är hjälpt av dubbelhaka, lite extra vaddering.. Det blev rätt mycket hängande och utsidan på mina armbågar blev väldigt ömma. Dagen innan hade jag apat runt en del i ringarna så det blev väl kort och gott lite för mycket för mina stackars bågar.
 
 Idag har de fortfarande varit ömma men jag har varvat kyla med värme och nu känns det lite bättre. Jag har en tendens att få envisa långvariga inflammationer i mina underarmar så mina inre varningsklockor slår på stora trumman när jag känner annan smärta än vanlig hederlig träningsvärk.
 
 
 
 
Jag kan rekommendera den här påsen från Thera Pearl som finns att köpa bland annat på Apoteket. Den fungerar både som kylpåse och värmedyna! In i frysen för att få den kall och in i mikron för att få den varm. Kulorna gör den väldigt följsam även när den är fryst. När jag hade probelm med en rejäl muskelkramp i ländryggen tidigare i sommar så knöt jag fast den på ryggen med en halsduk eller kilade ner den i byxlinningen. 
 
 
Den nätta storleken gör att den är enkel att ta med och får lätt plats i väskan. Det finns även en större modell om man behöver värma eller kyla lite större områden. 
 
Adios! /S.G
 
1 sanna hyvärinen:

skriven

Sådan ska jag köpa :) så smidig!