Möt Josefine!

Kommentera

Hej Josefin!! Hur är läget?
Hej, jo tack det är fint! Jag känner mig ju riktigt ärad över att bli intervjuad av Ånges bästa träningsblogg!

Vad tycker du om vår blogg?
Det tog mig ett tag att hitta igen bloggen, men jag måste säga att jag är väldigt imponerad, ni är en riktig inspirationskälla!


Nä nu överdriver du allt, så bra alltså? Tack så mycket! Berätta lite om dig själv, vem är du?
Jag är en 23-årig tjej född och uppvuxen i den lilla byn Årsunda utanför Sandviken i Gästrikland. Efter gymnasiet har jag flyttat runt lite i landet, jobbat med lite allt möjligt och hunnit med att tillbringa ett halvår i fantastiska Ecuador och Galapagosöarna.
Idag har jag bytt bana från min industritekniska bakgrund och är tre terminer in i min utbildning till sjuksköterska som jag hoppas ska kunna resultera i en legitimation som ambulanssjuksköterska innan jag är färdig.


Inte Ångebo i grunden alltså. Spännande! Hur har du hittat till vår underbara avkrok?
När jag kom hem från Sydamerika bodde jag i Stockholm under ett år tills min käre sambo bönade och bad om att få flytta tillbaka till sin hemby Ånge. Jag gjorde ett försök att landa oss i Sundsvall eller Östersund istället, men Ånge blev det och idag lär jag ju säga att jag ändå är glad för det. Det är ju trots allt en rätt så härlig avkrok det här.


Vi tycker att du är grym på crossfit, vad har du för träningsbakgrund?
Men tack detsamma! Oj, det har varierat mycket genom åren. Jag har sysslat med allt från längdskidåkning och orientering till ridning och fotboll. De senaste åren är det dock framförallt gymträning och löpning som hägrat.

Vi gillar muskler och innan vi Crossfitgirls visste vad du hette så gick du under namnet "tjejen med de snygga låren". Har du något tips för att få så välsvarvade spiror?
Haha, tackar tackar för de fina orden, smicker uppskattas alltid 😉 Jag tänker nog skylla på kombinationen ridning, längdskidåkning, fotboll och gener. Lårmuskler har till skillnad från armmuskler aldrig varit någon bristvara..

 


Nämn en tv-serie som du förknippar oss crossfitgirls med. Säger du "Outsiders" så avslutar vi intervjun här..
Det hade väl aldrig fallit mig in, men hur känner ni inför Paradise Hotel eller kanske Desperate Housewives? Nää, Mästarnas mästare så klart!!


Har du några mål med din träning och vad motiverar dig att ta dig till boxen vecka ut och vecka in?
Tyvärr har jag lite dåligt med mål för tillfället. Det skulle vara något så diffust som att bli bättre på allt vad crossfit handlar om. Att orka häva mig upp i en 5-10 pull-ups är väl också något av ett långsiktigt mål. Men som en kär vän sa när jag gnällde över att jag inte ens klarade en endaste ”Men har du sett din ända i förhållande till dina biceps eller?!”….


Föredrar du muskler eller kondition?
Kondition, alla gånger!


Det finns en uppsjö av WODAR, men finns det någon som ditt hjärta klapprar lite extra för?
Den var svår, har inte lyckats lära mig så många ännu… Läste just om en som hette Painstorm, den lät som att den var i min smak!

Jaså den! (googlar febrilt) Varför?
En utmaning är ju alltid rolig och totalt 1,6 km löpintervaller, 100 burpees, 200 push-ups, 300 lunges och 200 air squats – kan det bli bättre?!

Vilken typ av WOD ger dig mardrömmar?
Åh, kanske låter löjligt men Karen ger mig lite magknip – jag är inte vän med wallballsen..

Uuuh, ja den WODEN lät fruktansvärd. Ungefär som coach Mats ger oss mardrömmar.. Har du någon dold egenskap som vi inte vet dig?
Jag har sedan barnsben varit grym på att prata engelska med brittisk accent!

Är det sant?? Utveckla!
Har ni sett filmen Just go with it? Den lilla tjejen, jag är hon…

Slutligen, du blir lämnad på en öde ö på obestämd tid. Vilken idrottsman eller kvinna skulle du ta med dig? Motivera! PS: det är en kylig ö…
Enkelt, Petter Northug. Jag vet inte vem ni skulle önska höll er varm på en öde ö, men känner väl att motivering är lite överflödig här… Om inte annat kan han ju skida iväg och fixa middagen åt mig.

 

Kul att få lära känna dig lite bättre Josefine! Hälsa norrmannen så ses vi i boxen framöver!