Våga kasta stången

Kommentera
Knäböj.. denna läskiga övning! Läskig när det är tungt. Jag gör hellre frontböj än backsquats just för jag känner att jag har mer kontroll då. När det är tungt i backsquat känns det som att jag ska ramla framåt med stången som knäcker nacken på mig typ.. och jag vågar inte kasta den bakåt heller för det känns som att jag kommer knäcka nacken då också. 
 
Jag övar dock på att våga kasta stången om jag måste, nu vågar jag kasta pinnen men inte en tom stång.., men det går framåt. Positivt är ju att jag helt enkelt måste klara vikten annars kommer jag ligga däckad i boxen med stången över mig en morgon när första man kommer in.
 
Sara har lovat att lära mig kasta så att jag ska kunna böja tyngre. Väntar ut hennes långdragna förkylning, vem vet, kanske får vi ihop ett pass tillsammans innan året är slut! Det ska bara tajmas med att vi ska vara friska, våra barn ska vara friska, våra män ska vara lediga etc men hoppet består om att det ska hända en dag.
 
 
 
Bilderna har inte mycket med inlägget att göra men man tager vad man haver.
Trevlig söndagkväll på er!
//Sandra