Växtvärk och korta ben

Kommentera
Jag var till kiropraktorn igår. Jag har inga direkta besvär förutom små krypningar i höger höft om jag tex hoppar hårt ner i golvet från hängande eller liknande men jag såg när jag filmade en farmerswalk att jag såg sned ut i axeln men det kunde även ha berott på tunga vikter. Förra torsdagen när vi tränade snatch påpekade även Malin att jag var sned i höger sida så då var det bara ett samtal till kiropraktor-Irene som gällde.
 
Hon tittade på mig stående och sedan liggande och frågade om jag hade växtvärk som liten, och ja! det minns jag så väl att jag hade och min 4-åriga dotter vaknar nu i perioder med ont i benen. I alla fall så är mitt högra ben kortare, mindre än 1 cm men ändå så att kroppen kompenserar detta med en stel höger höft. Jag är rak och fin från höften och uppåt så det kändes bra. Först blev jag lite ledsen när jag fick en diagnos så men insåg ganska snabbt att det var ju bra att det inte var värre och detta är lätt åtgärdat med en sula i skon! Så idag är jag glad att jag kollade upp detta innan jag får eventuella problem!
 
Ikväll är det basicpass med coach Mats! jag hoppas att hela crossfitgirlgänget kan komma (har lite förståelse om Sara B uteblir för hon har ju liite längre resväg än oss) men resten av gänget hoppas jag på.