Rope climb

Kommentera
När jag köpte mina crossfitskor så frågade sambon vad det var för speciellt med dem. Förutom att de är platta i sulan så kommer jag ihåg att jag verkligen framhävde fördelen att de är förstärkta på utsidan skorna för repklättring. Sanningen är att jag har ju aldrig någonsin tagit mig upp för ett rep.. men det fixar man väl, det ser ju så enkelt ut. 
 
Jag har försökt otaliga gånger men aldrig fattar galoppen. Vart jag ska ha repet, vilken sida om kroppen, ska man dra sig upp med armarna, vira det runt halsen.. Ja ni fattar. Igår kände jag att nu får det vara nog, nu är det dags att knäcka nöten. Rep-nöten. Gjorde ett försök men det funkade inte alls. Så jag fick ta hjälp av en av mina trognaste vänner, dvs Youtube, som gav mig några snabba tips. Vad skulle jag göra utan Youtube. 
Vips så var jag i alla fall uppe på toppen av repet och det var visst inte så svårt som jag trodde. eller ja, vips och vips.. Nu ska vi inte överdriva här. Jag tog mig upp. Punkt. Men efter tre försök så gick det rätt smidigt. 
 
 
 
 
Idag är jag rätt slut i luvan efter att ha firat svärmor i helgen samt att ha sovit största delen av natten i en växasäng med Elsa.. Ingen superbra natt med andra ord. Nya tag i morgon!
 
Adios amigos!/S.G