Räkna till tio

Kommentera
Igår kördes ett roligt pass i vår Box. Första delen bestod av tre varv av:
10 längder löpning (korta)
20 burpees
10 längder farmers walk
20 situps
10 steg overhead utfall
20 kettlebellsvingar 
 
man kan tycka att räkna till 10 bör inte vara så svårt men jag lyckades ändå tänka fel och gjorde 20 längder av löpningen och farmerswalk. Tyckte att just FW blev olidligt jobbigt (2 x24kg KB) men förstår nu i efterhand varför! Insåg på sista varvet att jag på något oförklarligt sätt inte kan räkna till 10 utan det blev 20. Som tur var gjorde jag inte en enda extra burpee är glad att jag lyckades med den svåra matematiken just på dom!
 
Sedan gjorde vi en wod med thrusters och ttb, ett grymt roligt pass med coach Katja som känns i hela kroppen idag.
Extra roligt var att Malin äntligen hittade in i boxen igen efter att haft annat för sig under en stor del av sommaren. Dock märktes inte hennes påstådda frånvaro av alls (är övertygad om att hon tränat i smyg) för hon som den snabba och starka duracellkanin hon är krossade alla i första woden. Om hon inte vore just så underbar som hon är hade jag blivit sur och pucklat på henne, här har man slitit som ett djur hela sommaren men ändå går det inte att vinna över henne :) 
 
 
Idag hoppar vi på tåget mot huvudstaden för att titta på crossfittävlingar på Stockholm Stadion i helgen. Ingen av oss crossfitgirls ska tävla utan enbart supporta och inspireras så proteinpulver och magnesium får stanna hemma och istället består packningen av bubbliga drycker.
 
 
Rapport om vårt Stockholmäventyr kommer efter helgen så stay tuned!
//Sandra