Fjällvandringen som blåste bort

Kommentera
I fredags efter jobbet cyklade jag hem och åt middag med barnen, barnvakten i form av min mamma och man anlände och jag och min sambo hoppade in i bilen taggade för fjällvandring! På vägen mot Bydalen regnade det så vi knappt såg vägen men väl framme i vår stuga så hade det slutat regna. Vi hade bestämt att sova i stugan och ta oss upp på fjället på lördag morgon. På natten började det blåsa och vi vaknade till en storm på 25m/s och tanken på fjällvandring kändes inte helt optimal.
 
Efter en soft förmiddag med bokläsning gick vi till Dammånscamping som ligger ett stenkast från stugan och åt en himmelsk hamburgare med kött från den lokala bonden.
 
 
På eftermiddagen avtog blåsten lite och vi tog en promenad längs dammån och till fisktrappan där man väger öringar varje dag kl 16.
 
 
 
Det blev inte som planerat men bra ändå! Wokat älgkött med grönsaker till middag och bastu med utsikt över vattnet. Detta var kanske precis vad två trötta småbarnsföräldrar behövde, en helg i stugan med bara avkoppling. Fjällvandringen får vi ta en annan gång och kanske kolla väderprognosen innan!
 
 
 
Ikväll avslutade jag veckan med ett utomhuspass i elljusspåret. 
 
 
// Sandra