Grottan

Kommentera
Igår var vi tjejer inbjudna av Ånge Atletklubb till deras gym Grottan för en genomgång i styrkelyft. Vi blev ju såklart supersmickrade och dubblade upp genom att bjuda in lite mer starka tjejer. Till slut var vi 8 stycken som förväntansfullt samlades för att få lära oss lite bättre teknik. 
Det första som mötte mig var reggaeton. Spelar man Linn-musik får man ju pluspoäng direkt!
Vi delade upp oss i två grupper, i min var det jag, Malin, Ina och Katja. Av någon outgrundlig anledning struntade Katja i detta och stannade med den andra gruppen ledda av Tommie Larsson.
 
Kevin Larsson blev fast med oss. Någon sa att vi var den oseriösa gruppen. Jag föredrar att kalla oss för den glada gruppen, det har faktiskt en liiiite trevligare klang. 
 
Vi fick lära oss lite hur det går till på en tävling i styrkelyft. Tydligen måste man lyssna på domaren, vi tjejer är ju inte jättebra på att ta order av män, men vi kämpade med att göra som Kevin sa. Sedan fick vi också teknik-tips, hur man ska göra för att lyfta på bästa sätt. Vi började med marklyft, följt av bänkpress och sedan avslutade vi med benböj. Jag tror att vi alla har fått en del att fundera på, man kan alltid förbättra sig.
 
Den andra gruppen avslutade med att dra riktigt tunga marklyft, det sattes en del PB. Alla var superstarka, men mest imponerad är jag av Malou. Om jag hörde rätt var hennes PB sen förut 100 kg, och det knäckte hon inte mindre än 3 gånger och landade på 115 kg till slut. Otroligt starkt gjort!
 
Vi hade en riktigt rolig kväll och kanske slutar det med att någon i gänget tävlar i november om det går som grabbarna tänkt sig! Nu hoppas vi att vi får bjuda tillbaka och visa dem vår kärlek, Crossfit. Stort tack igen för att vi fick komma!
 
Nu ska jag sätta mig och planera ett pass till Girlpower imorgon kväll, hoppas vi ses där!
//L