Nära döden

Kommentera

Som Sandra skrev så gjorde vi "Annie" igår och maxtest i rodd. Annie består av 50-40-30-20-10 av double unders och situps. Dvs, 50 hopp sen 50 situps, 40 hopp sen 40 situps.. ja ni fattar. Jag var snabb i hoppen men Malin som en jojo i situps så hon var svårslagen! Min tid blev 9.47, i fjol var tiden 11.45 och då hoppade jag singelhopp.

 

Sen gav vi oss på rodd. 2km så fort som möjligt. Och nog gick det fort allt! Med någon form av raketbränsle i baken så gick det riktigt fort från början. Försökte sänka tempot då jag insåg att det inte kommer hålla.. men det var ändå för högt. Krampen kom krypandes och med 600m kvar så var det ohållbart. Masade mig av och ner på golvet och en helt brutal kramp tog fart i låren. Fruktansvärt. Det första jag tänkte var "Är det så här det känns att dö av en giftspruta!??". Ni vet som på film.. Spruta i nacken - kramp - fradga - död. Min mjölsyratröskel verkar ligga på en treårings nivå ungefär. Men jag lever och tänker göra ett nytt försök till veckan. 

 

Adios amigos! S.G