Energiknippet Katja

Kommentera

Hej Katja hur är läget?

Hej mina favoriter! Läget är som vanligt på topp!

Vad tycker du om vår blogg?

Jag är ingen bloggläsare men lägger ni ut länken lavinläser jag den från början till slut, även gamla inlägg som jag läst förut :) Mycket skoj och en del allvar precis som det ska vara.

Berätta om dig själv, vem är du?

Jag är en obotlig optimist från topp till tå, 34 år mogen trebarns mor, naturlig blondin som av någon anledning utbildat sig till ekonom och jobbar på SJ. Organiserat kaos skulle mitt mellannamn kunnat vara.

 Vi är nyfikna av oss, du är född och uppvuxen i Vitryssland, hur hamnade du i Ånge?

Ånge får tacka min sambo Niklas för värvningen! Fanns bara en plats på jorden – bredvid mitt hjärta som råkade bo just i Ånge.

Påverkar dina gener dig i gymmet?

Det vette katten om eller hur det gör det, har aldrig tänkt på det faktiskt. Men kanske att min pappa tävlade i olympiska lyft kan ha något genetiskt inflytande, vem vet?

Coolt! Du är ju grym på crossfit! Hur ser din träningsbakgrund ut?

Å vilken komplimang! Tack! Jag kan säga som så att min träningsbakgrund är allt annat än något att skryta med. Jag tävlade i volleyboll i mellanstadiet, sen gjorde jag ingenting och var verkligen imponerande bra på det! Hatade gympa av hela mitt hjärta, då jag alltid hoppade kortast, sprang långsammast och var mästare på att bli sämst av hela klassen på precis allting.

Sedan vid 20-årsåldern, kraftigt överviktig, hårt rökande, djupt olycklig på alla plan tog jag tag i mitt liv och skrev in mig på aquaaerobics som det hette då och nån annan fitness-tjosan.. och så började det. Hur det nu var, rullade det på och Alexandra Bostedt tipsade mig om bodypumputbildning och hon trodde på mig. Det blev bodypump, bodybalance och slutligen Csft L1 kursen så det är verkligen inget att hänga i julgranen!

Men Katja, vilken fighter du är! Det visar på en vilja av stål och ett jävlar anamma! Vi är så glada att du tränar och jobbar på Moove!

Du är även grym som coach, bättre än chefscoach Mats ryktas det om, hur kommer det sig? Vad har du som inte han har?

Klart jag är bättre än Mats! Jag har ju svart bälte i kvinnlig list! Där kommer han inte ens i närheten av mina skills! Men säg inget till honom han blir så grinig då ;)

Vi lovar! Hemligheten är välbevarad hos oss *host*

Vad är roligast med att instruera? Varför?

Det roligaste och det mäktigaste i att instruera är att dela med mig av energin och få tillbaka 10 gånger mer. Härliga möten, svett, gråt och endorfiner! Jag älskar att vara en del av den världen.

Vi går igång på muskler och du är inget undantag, hur gör du för att vara så snygg?

Muskler? Mina muskler! Haha! Oh muskler, mer muskler åt folket! Mer hälsa och livsglädje åt folket!

Nu är du sådär blygsam igen! Vi inspireras av dig, din glädje och energi smittar av sig när man är i samma rum som du.

Vad är dina mål med träningen?

Mitt mål med träning är att inte förstelna i reuamtiska åkommor som går i arv i min familj. Rör jag inte på mig lever jag knappt. Så det är inget mål det är ett sätt att existera.

Vad är dina mål som coach?

Å jag är bara i början av min resa som coach. Jag är en fruktansvärd coach, det kan ni inte göra annat än att hålla med mig om men jag är tacksam för den här chansen och ska försöka att inte sabba den. Så målet är ju såklart att bli så bra som det bara går i avseende att kunna inspirera och hjäpa till på resan som var och en av oss gör när vi byter om till träningskläder.

Håller med om att du är fruktansvärt BRA som instruktör! Glädje och energi på varje pass. Sedan att klockan är krånglig att förstå sig på har ingenting med dig att göra! Vi ska ju lyfta skivstänger inte lära oss klockan :)

 

Vad motiverar dig att välja gymmet framför för soffan?

Haha, det är tur att jag blev instruktör, så motivationen att bege sig till gymmet ingår i uppdraget liksom. Sedan är jag hemskt dålig på att välja gym eller soffa så jag tar båda i varierad ordning.

Vilken WOD är din favorit och varför?

Alla konstellationer med 21-15-9 för det ser alltid så lätt ut.

Vilken WOD ger dig mardrömmar och varför?

Alla konstellationer med 21-15-9 för att det ser så lätt ut men är aldrig det, och man lär sig aldrig!

Har du någon dold egenskap/talang?

Jag är helt värdelös på att dölja saker så det är helt omöjligt att jag inte har delat med mig av alla mina egenskaper till alla jag känner både en och två gånger!

Om du måste välja en av oss crossfitgirls att köra en WOD tillsammans med, vem väljer du och vilken wod?

Varför välja?! Jag älskar att ha mycket folk runt omkring mig! Vill ha er allihopa och vi kör DT för jag bara älskar den!

Tack Katja för att du ville vara med i vår blogg.