Riviga valkar

Kommentera
Skivstången nöts ju en del.. Och i kombination med svett och snabba lyft vill valkarna ibland spricka och det gör ont! Då gör allt ont, hänga i ringar är knappt att tänka på och att kasta upp stången ovanför huvudet känns ungefär lika lockande som att göra 100 burpees på rad.
 
 
 
Fick tips om dessa pullupgrips från Bearcrawl. Prylgalen och shoppaholic är en bra kombination för Sveriges BNP men inte alltid min plånbok ;) allt måste testas!
 
 
 
Skydden är gjorda i lädermaterial och har två hål för fingrarna och fästs med kardborreband runt handleden. Finns i tre storlekar och mäts från finger till handled för rätt storlek. Tyvärr är dom förmodligen designade för män då hålen för fingrarna är alldeles för stora för mig. Mina valkar täcks inte alls, det går att knöla till dom så dom täcker men om man släpper greppet så hamnar dom fel igen. Greppet blir absolut bättre i pullups men nej ingen favorit för mig. Tyvärr! Sedan gillar jag mina valkar så jag vill inte ha skydd för att unvika valkar utan det är främst när dom spruckit som det är skönt med skydd så att man kan träna ändå utan smärtande händer!
 
 
// Sandra