Sist ut i gänget!! Det här är jag...

2 kommentarer
Malin Kastberg, född och uppväxt i metropolen Ånge. Har flyttat runt en hel del sett till min "unga" ålder. Testade stadspulsen i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Östersund för att slutligen inse "There's no place like home." Då bar flyttlasset hem till lugnet, tryggheten, familjen och vännerna i Ånge igen. Här jobbar jag som trafikledare på Trafikverket.
 
Ålder: 32!! Alltså va?! Var tog åren vägen? Känner mig fortfarande som max 25. Men de säger ju att 30 är det nya 20, så jag är väl egentligen 22 då?! Bortsett från dagen efter en partykväll, då är jag nog närmare 82 och redo att jordfästas.
 
Civilstatus: "I'm one bad relationship away from having 30 cats" (i nuläget har jag dock bara en).
 
Tidigare idrottserfarenhet: Spelade basket från jag var 10 till 25. Var aldrig någon lysande stjärna, men älskar att hålla på med lagidrott och känslan att vinna som ett lag är oslagbar. Efter det har jag mest tränat styrketräning, aerobics och gått på andra klasser. Jag spelade även roller derby under en kort period och har nyss tagit upp golfen igen, men mitt tålamod är inte det bästa så det är uppenbarligen inte en sport för mig. Jag vill bli grym direkt och just nu slår jag alla bollar käpprätt åt höger. Ingen som vill spela med mig bortsett från möjligtvis en orienterare eller någon som gillar långa skogspromenader, då största delen av tiden tillbringas till att leta bollar i skogen. På vintern står jag helst på ett par slalomskidor, älskar fjällen och drömmen är att äga en fjällstuga.
Den 10:e augusti i år gick jag in i boxen för första gången. Rädd och förväntansfull!! Där hittade jag hem och fick träna crossfit med alla dessa härliga människor. Återigen får man känna av den laganda jag saknat sedan baskettiden. För vi är verkligen ett lag, vi peppar och hejar på varandra, utbyter tips och tricks, gläds åt varandras framgångar och asgarvar åt varandras ibland misslyckade försök i boxen.
 
Styrkor: Marklyft, tjurighet och en nästintill sjuklig vinnarskalle. Jag har en tendens att tro att jag är betydligt starkare, snabbare och smidigare än vad jag egentligen är. Men det sägs ju att: "If you believe it, you can achieve it" (Nej, jag heter inte Victoria Silvstedt och är inte nyss hemkommen från staterna. Tycker bara att vissa saker klingar bättre på engelska).
 
Svagheter: Rodd, halvtaskig bålstabilitet, piprensare till ben och en rumpmuskulatur jag skulle önska mer av. Men jag jobbar på det, "I'll squat till I drop!!"
 
Motto: "Det har jag aldrig provat tidigare, så det klarar jag helt säkert." Pippi Långstrump
 
Det var min lilla självbiografi. På återseende! / M
 
1 Mamma Anna:

skriven

Lycka till!

2 Mamma Anna:

skriven

Lycka till!