Gammtantskroppen

Kommentera
I'm back crossfitlovers!! Har varit lite knapert med uppdateringar från mig här på bloggen ett tag. Dels beror det på att jag inte haft något vettigt att skriva (som att jag någonsin har det, blir ju mest bara massa tok), men också för att de senaste veckorna varit riktigt mesiga crossfitveckor för mig. Har knappt satt min fot i boxen, då jag får svinont innanför revbenen när jag lyfter något ovanför axelhöjd och de flesta WOD:ar involverar just detta. Vet inte riktigt vad det beror på, men förmodligen är min bristande bålstyrka boven i dramat. Har givetvis googlat på symtomen och det vet ju alla vilken superidé det är. Man inser ganska snabbt att man är allvarligt skadad och aldrig mer kommer kunna träna crossfit igen. Linn nämnde en paranoid tjej i sitt tidigare inlägg och jag misstänker starkt att hon syftade på mig.
 
Efter att ha blivit rejält förbannad över vilken skröplig gammtantskropp man har, så kom jag underfund med att jag inte tänker låta detta futtiga hinder stå i min väg. Vad skulle min vägledare och världens starkaste tjej Pippi ha gjort?! Inte skulle hon lägga sig ner och dö i alla fall. Så detta har bara givit mig mer bränsle, ganska självklart sett till min vinnarskalle. Skrev så här till Linn förra veckan: "Ska bli så jäkla stark nu tänkte jag. I allt utom thrusters, cleans och snatch. De övningarna kan jag inte göra, men ska ånga på som tåget i allt annat, så jag inte hamnar så långt efter er andra". Sagt och gjort, så har jag försökt tillbringa en hel del tid i gymmet istället och bland annat satt personligt rekord i marklyft och klarat min första strikta pull up. Och framförallt har jag tränat mage, mage och så lite mer mage. Nu ska jag bannemig få fason på den här orkeslösa bålen.
 
Men jag har saknat mina crossfitgirls mycket, de som ger mig den sprudlande energin och den peppning jag behöver för att ge mitt allra yttersta. Så i lördags fick vi äntligen köra en team-WOD i boxen tillsammans, alla utom smålänningen Sara B som var på resande fot. Och vilken jobbig WOD sedan, här nedan kan ni se hur plågsamt, men ack så roligt det var. Vi fick givetvis skala ner på AMRAP, riktigt så vältränade är vi inte ännu. Men det kommer, just wait and see!!! Rodden är som alltid min akilleshäl, tycker att det är så fruktansvärt slitsamt. Men med stödet från tjejerna så gick det ändå relativt bra. Och om jag ska ut och ro drag efter båten någon dag så vet jag definitivt vilka jag ska ta med mig. Sara G och Linn dominerar i roddmaskinen!!       
 
1. Uppvärmning i Rodd och löpband inför 2an.

2. Conditioning (kör ni själva så delar ni på tre och har 1 min vila mellan seten)
Teams of 3
2 Rounds:
9 x 200 Meter Run
9 x 300 Meter Row
Athletes alternate through in order, performing 3 intervals at each station before moving on.

3. Conditioning
AMRAP 10:
2 Muscle ups
4 Ring Pull ups
6 Toes to Rings
8 Kipping HSPU
10 Burpees
40 Double unders
– you do not need to come off the rings between the MU, Pull ups and TTB if you don’t need to.

4. Nedvarvning

 

Efter nedvarvningen var det dags för en video shoot. Här får ni se guppande tuttar i slow motion.

 
 
 
Avslutar med ett citat från min livscoach Pippi, som passar bra in på mig:

"Om man är tyst för länge vissnar tungan"/ Pippi 

Med det sagt, så förstår ni att det inte dröjer alltför länge innan ni hör från mig igen. Ciao!/ M 

PS. Tar tacksamt emot tips på vad jag kan göra åt mina ömmande revben, om någon känner igen sig och har upplevt detsamma någon gång. DS