"Mata övningarna med svett"

Kommentera
Så här i efterhand har jag funderat lite på instruktionerna för dagens pass i boxen. Vi startademed marklyft där vi ökade vikten och minskade antal repetitioner 8.8.8(vikt)5.5.5(vikt)3.3.3(vikt)1. Sedan gick vi över och körde del två av passet, "om start". Det är totalt 10 övningar som man ska genomföra efter varandra men alltid börja om från övning nr 1. Så övning 1 genomförs 10 gånger medans övning 10 genomförs 1 gång. I detta fall var antal repitioner 2.4.6.8.10.12.14.16.18.20. Så namnet  "om start" är logiskt och passet går ut på att mata övningar efter varandra, hitta sitt eget tempo och genomföra passet på tid. Mata övningarna med puls, svett och envishet var vad jag gjorde idag. Jag matade alla övningar så mycket jag kunde, hoppas alla övningar blev nöjda med dagens saltintag för nu är mina depåer helt slut. Så nu ska depåerna laddas upp ordentligt igen! Kylskåpet, here I come! 

Keep smiling! 
// S.B