Dan före dopparedan

Kommentera
Hallå vänner!
Låg aktivitet här på bloggen just nu. Vi har fullt upp som så många andra denna årstid.
 
Ljusen ska stöpas, granen ska huggas och kläs- gärna snyggt också, julkärven ska ut, knäcken ska brännas.. ja ni vet, sånt där julstök.
Jag är lika kass i bröstet fortfarande, hosta och förkyld. Så på den här kroppen bygger jag för tillfället inget annat än späck. Men det må vara hänt.
 
Idag vann mitt lag sista tävlingen på pausgympan. Yes! Men vad är denna gympa som jag tjatar om egentligen? Låt mig förklara.
 
På mitt jobb har samtliga kontorsarbete så vi sitter alltså på rumpan större delen av dagen. I december så försökte jag dra med mig mina kollegor i mitt team på lite pausgympa med typ armhävningar, situps, squats och lite andra enkla övningar. Det var lite segt i början men fler hakade på eftersom. Efter någon dag så fick jag den briljanta idén, såklart att vi ska tävla. Så jag utmanade het enkelt teamet som sitter i andra sidan av lokalen och de ställde upp. Jag vill säga att det var frivilligt men det kan ha upplevts lite påtvingat också efter lite tjat och psykningar.. Team E-L (mitt team) mot Team Wiklund. Lets go!
 
Vi har tävlat i följande grenar på tid 
Jägarvila - stå så länge som möjligt i jägarsits. Den som står längst kammar hem vinsten till laget.
Armhävningsrace - gör så många armhävningar du kan på 2 min. Laget med flest repetitioner vinner.
Jorden runt med vattenflaska - ligg ner på mage, håll flaskan framför dig, skicka den bakåt och fånga den, skicka fram den och fånga den framför huvudet igen. Antal varv i laget räknas ihop. Flest varv vinner
Hoppa och dutta - dutta vattenflaskan i golvet, hoppa tillbaka i sidled och dutta flaskan i golvet hoppa i sidled.. ja ni fattar. Antalet dutt räknas ihop och laget med flest dutt vinner. Dutt dutt dutt!
 
Dagens final bestod av en hinderbana. Ligg på mage, hoppa upp och över ett bord (skutta, hasa eller dra dig över det är valfritt), under en lina och fram till ett papper som sitter på väggen och skriv G och sen tillbaka igen, alltså under linan, över bordet och skicka iväg nästa kompis som låg redo på mage. När laget skrivit GOD  JUL så var tävlingen över, så det var alltså 6 rundor per lag.
 
Det hela slutade i alla fall 6-6, så oavgjort med andra ord. Priset som jag utlovat är en hembakt tårta. Så nu blir det bakning i mellandagarna.
 
Vi ska såklart inte torka ut bloggen helt under jul och nyår men efter nyår så händer det lite roliga grejer. Cliffhanger!
 
God jul på er! /S.G